Mats wrote:Ok, so what do you want to know?
Come to think about it, Webers? I'm quite certain it had dellortos when it left Johans care. I also know it's been in pieces due to a cracked liner so some of the original spec is maybe out of date.
What happened to the actual car?

Tjena Mads! I will answer you in norwegian since I find it a bit hard to write about carparts in english.
Når Moberg GTVn kom til norge så gikk motoren veldig dårlig. Fusking og lite effekt. Den nye eieren ga opp og fikk montert en nyoverhalt standard TS motor med orginal Motronic. Bilen er fortsatt i fin form, men den er faktisk til salgs nå for 60000 NOK.
http://cuoresportivo.no/index.php?topic=27892.0
Den gamle motoren ble tatt opp og sett over. Nye lager, stempelringer, slipt ventiler. Det var mye rart som var gjort. Det ene stempelet sto faktisk montert feil vei!
Bortsett fra grenrøret som selvsagt ikke passet bertonen så er oppsettet likt som når den kom fra sverige. Det stemmer at det satt dellorto 45 forgassere på den til å begynne med. Som en del av feilsøkingen gikk vi opp til Weber 48 forgasssere. Vi fikk et par hester til, men ingen forandring på problemet i mellomregisteret.
Det vi lurer mest på er vel kammene. Vet du noe om disse 320C kammene? Jeg kan ikke finne noe info om de noe sted. Når motoren ble åpnet så sto innsugskammen montert før merket, men etter å ha kontaktet Moberg så fortalte han at han hadde satt innsugskammen et stykke etter merket. Det fungerer noe bedre, men fortsatt er motoren veldig lite kjørbar.
Vi er på jakt etter noen mildere trimkammer til ts som har mer moment og kjørbarhet. Du vet ikke om noen har noe liggende? Kan i så fall godt bytte med de vi har.
Mvh
Ola
